Wednesday, January 9, 2019

Ons klimaat lijdt onder #vleeskoorts Rabobank



Daarom dien ik een klacht in
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Greenpeace
 Daarom dien ik een klacht in
Webversie
 
 
 
 
 
HOE LANG STAAN WE DIT NOG TOE?
Beste Frienden,

Ik mail je over een onderwerp dat mij enorm aan het hart gaat, namelijk de vee-industrie. Ik kan de schandalen rondom veefabrieken niet meer zien: stalbranden, dierenleed, besmet vlees, water- en luchtvervuiling. Ook schandalig is dat de grootste verliezers vaak onderbelicht blijven: ons klimaat en de natuur.

Als bewuste consument wil ik klimaatverandering tegengaan, net als jij. Maar ongewild worden we er toch bij betrokken. Hoe? Bijvoorbeeld door de grootste investeerder in deze industrie veel geld toe te vertrouwen. Want of je nu Rabo-klant bent, of niet: door miljarden in veefabrieken te pompen, is de Rabobank de ronkende financiële motor achter dit systeem. Dit pik ik niet langer, daarom dien ik een klacht in. Doe je mee?
 
DIEN EEN KLACHT IN
 
Wat jij kunt doen
Je krijgt deze mail omdat je eerder hebt laten zien dat je geeft om onze planeet. Jouw stem is ook nu ongelofelijk belangrijk. Als we de Rabobank doen overstromen met klachten, kan de bank toch niets anders doen dan luisteren? Het kost je 2 minuten. Doe je mee?
1Dien een klacht in bij de Rabobank.
2Deel deze actie via Facebook, Twitter of Whatsapp. Of stuur de mail door.
3Meer doen? Word E-Warrior en doe mee aan online acties.
 
HOE LEG JE DIT UIT, RABOBANK?
>
 
WAT DE RABOBANK MOET DOEN
Als we onze mooie planeet willen sparen, kan de schadelijke vlees- en zuivelindustrie niet langer zo doorgroeien. Voor Rabo zit er maar één ding op: stoppen met investeren in veefabrieken en gebruik van het kapitaal voor een duurzame, ecologische toekomst met minder dieren.

De bank investeert bijna 40 procent van haar landbouw-potje in de wereldwijde vlees- en zuivelsector. Met deze € 38 miljard houdt Rabobank de productieketen in een ijzeren greep. Om je een idee te geven: ruim 100 miljoen mensen in 140 landen eten dagelijks vlees dat in Nederland is 'geproduceerd'. Tot deze hoeveelheden kom je alleen met veefabrieken, niet met boerderijen.

Daarom dien ik een klacht in. Doe je mee?
 
WIJS RABOBANK OP ZIJN VERANTWOORDELIJKHEID
 
Met vriendelijke groet,
Herman van Bekkem
Campagneleider
 
 
WAT JIJ NOG MEER KUNT DOEN
 
Word E-Warrior
Ben je net zo verontwaardigd geworden als ik? En weet jij je weg op social media of ben je gewoon een digital native? Sluit je nu aan bij E-Warriors en maak het verschil op het digitale strijdtoneel.
»Ja, ik meld mij aan als e-warrior
 
Moeten we minder vlees eten?
Ik ken best veel mensen die het lastig vinden om minder of helemaal geen vlees te eten. Vooral rond de feestdagen wordt de vleesliefhebber op de proef gesteld. Struggle jij ook of ken je mensen die het moeilijk hebben? Lees en deel dit artikel!
»Leuk, ik ben benieuwd
   
   
MEER WETEN?
»Bekijk hier de tijdlijn van voedselschandalen [ARTIKEL]
»Dit moet je weten over de vleeskoorts van Rabobank [ARTIKEL]
»Wat is dan de oplossing? [ARTIKEL]
 
 
 
F
T
Y
I
G
 
 
Over Greenpeace
»Acties
»Oplossingen
 
 
Greenpeace

 

No comments: